Drepturi si obligatii pacienti
Vezi lista furnizorilor de servicii de mai jos si afla care sunt serviciile medicale la domiciliu de care poti beneficia.
1.Serviciile medicale spitalicesti se acorda asiguratilor in baza Biletului de trimitere eliberat de medical de familie, medici specialist din ambulatorii, medici din cabinet medicale in contract cu CNAS sau Documente de transfer din alte spitale sau din Unitatile de Primiri Urgente;
2.Pacientul terbuie sa faca dovada calitatii de asigurat ( adeverinta de salariat, adeverinta de asigurat/ coasigurat, somaj, cupon pensie, ajutor social, card European, etc );
3.Pacientul trebuie sa se prezinte la internare cu documente de identitate ( carte/ bulletin de identitate, pasaport,certificate de nastere in cazul copiilor sub 14 ani);
4.Pacientul trebuie sa se prezinte pentru internare cu Cardul de Sanatate;
5.Pacientul poate avea la internare efecte personale ( periuta de dinti, pasta de dinti, sapun, prosop, pajama, papuci si/ sau halat);
6.Urgentele medicale si suspiciunile de boli cu potential endemo- epidemic beneficiaza de servicii spitalicesti fara obligatia de a prezenta bilet de trimitere sau dovada de asigurat;
7.Pacientii, asigurati sau neasigurati, care solicita servicii medicale fara sa se prezinte cu Bilet de trimitere si care nu sunt urgente medicale sau epidemiologice, vor suporta costul consultatiei medicale.
8.Pacientii neasigurati, dar care sunt urgente medicale sau epidemiologice, vor beneficia de servicii medicale spitalicesti fara plata atat cat cazul reprezinta o urgenta.
Buletin sau carte de identitate în termen de valabilitate;
Cardul de sănătate în termen de valabilitate (nu sunt valabile şi nu se acceptă carduri de sănătate cu nume, prenume şi C.N.P. greşit);
Adeverinţă de la Casa de Asigurări de Sănătate pentru pacienţii cărora nu le-a fost emis cardul de sănătate sau l-au refuzat din anumite motive;
Documente suplimentare necesar a fi prezentate pentru următoarele categorii:
Angajaţi: Adeverinţă tip (în original) de la locul de muncă din care să reiasă calitatea de asigurat şi numărul de zile de concediu medical de care s-a beneficiat în ultimele 12 luni calendaristice;
Pensionari: Cuponul de pensie (pe cât posibil din ultima lună anterioară internării) (original sau xerocopie);
Coasigurat: Adeverinţă tip (în original) din care reiese calitatea de coasigurat şi că persoana în a cărei întreţinere este coasiguratul, plăteşte contribuţia datorată;
Elevi peste 18 ani şi studenţi: Adeverinţă din care reiese calitatea elev/student sau copie a carnetului de elev/student vizat la zi;
Pentru bolnavii incluşi în programele naţionale de sănătate: Adeverinţă medicală eliberată de medicul curant sau de medicul coordonator al programului de sănătate.
Externarea pacientilor se face dupa ora 13:00 a fiecarei zile, pacientul primind la externare o scrisoare medicala eliberata de catre medicul curant si adresata medicului de familie in care se inscriu informatii despre:
-evaluarea starii de sanatate a pacientului la momentul externarii;
-indicatiile de tratament si supraveghere terapeutica pentru urmatoarea perioada (determinata conform diagnosticului):
-recomandari privind regimul igieno-dietetic de urmat;
-recomandari privind un stil de viata sanatos;
-daca este cazul, se recomanda ingrijire medicala la domiciliu, servicii ce pot fi oferite de furnizorii de ingrijiri la domiciliu.
Pe langa scrisoarea medicala se elibereaza la externare:
– biletul de iesire, intocmit de medicul curant;
– reteta compensata/gratuita daca persona este asigurata;
– concediu medical (la cerere -se elibereaza numai in baza unei adeverinte de la angajator care cuprinde concediile medicale efectuate in ultimele 12 luni).
La externare pacientul va primi inclusiv informatiile privind o eventuala aparitie sau agravare a unor semne ori simptome care necesita revenirea de urgenta la spital si planul de supraveghere post externare. In cazul externarii la cererea pacientului acesta va solicita in scris acest lucru, mentionand ca solicita externarea contrar avizului medical.
Programările se pot face telefonic la numerele de pe site (la numerele pentru ambulatorii afisate in sectiunea CONTACT, prin programare online folosind sectiunea dedicata (momentan indisponibila, prin transmiterea unui e-mail la adresele disponibile in sectiunea CONTACT sau prin prezentare directa.
2. Cui se adresează serviciile Spitalului Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați?
Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați deserveste populația civilă din zona care se adresează spitalului.
3. Copii pot fi consultați?
Copiii pot fi consultați la Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați.
În cadrul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați prin natura anumitor specialități medicale, există posibilitatea acordării de consultații pentru copii și adolescenți.
4. Care sunt actele necesare pentru prezentarea în cabinetul medical?
În cadrul Ambulatoriului Integrat Spitalului Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați, pacientul trebuie să aiba asupra lui următoarele acte:
Buletin de identitate/Card de identitate
Bilet de trimitere
Card de sanatate
5. Internarea în Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați se face în regim de ”internare de zi” sau ”internare continuă”?
Internările în Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați sunt atât în regim de ”internare de zi” cât și de ”internare continuă”
6. Dacă doresc să consult un alt medic sau să merg la o altă clinică/spital, unde pot găsi lista medicilor, respectiv a cliniclor?
Site-ul Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Galați are afișat furnizorii de servicii medicale din județul Galați
Pentru Tulcea, informațiile se gasesc pe site-ul Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Tulcea
Pentru Brăila, informațiile se gasesc pe site-ul Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Brăila
„Având în vedere creșterea numarului de cazuri de imbolnavire prin gripa, instituirea starii de alerta epidemiologica determinata de gripa în Spitalul Clinic de Boli Infectioase „ Sf. Cuvioasa Parascheva” Galati se vor lua urmatoarele măsuri, începând cu data de 10.01.2023:
1.Reducerea programului de vizita, astfel:
Luni – Vineri: 16-17
Sâmbăta – Duminica: 11-14
Durata maxima de vizita va fi de 15 minute.
În sectiile/compartimentele cu risc -Boli infectioase, accesul vizitatorilor va fi permis doar la pacienții aflati în stare grava, cu acordul medicului sef de sectie;
2. Pacientii care se prezinta pentru consultatii în Ambulatoriul Integrat vor purta masca de protecție.
3. Vizitatorii/apartinatorii vor primi echipamente de protectie (masca, halat, botosi) și vor efectua dezinfectia mâinilor cu soluție hidroalcoolica. Celor care prezinta simptome respiratorii li se va limita accesul la pacient.
Aceste măsuri vor fi valabile în perioada stării de alertă epidemiologică. Masurile vor fi postate pe site-ul spitalului si pe pagina de Facebook
„ (I) La internare, unitatea sanitară alocă fiecărui pacient un cod unic, care vafi comunicat aparţinătorilor. Furnizarea telefonică către aparţinători a informaţiilor despre starea de sănătate a pacientului se face numai după confirmarea codului unic.
Spitalul a dispus urmatoarele masuri in vederea aplicarii Art.2 alin (1):
La momentul intemarii fiecarui pacient i se va aloca codul unic si care va fi comunicat apartinatorilor:
Comunicarea codului unic se va face dupa cum urmeaza:
In cazul in care pacientul este insotit de apartinator i se comunica codul unic si va confirma primirea prin aplicarea sigiliului cu sintagma „Am primit codul unic” si semnatura pe Acordul Informat al pacientului in dreptul numelui apartinatorului desemnat de pacient;
In cazul in care pacientul vine neinsotit, comunicarea codului unic se va face telefonic apartinatorului declarat de catre pacient in Acordul informat;
In cazul in care pacientul nu pune sau nu poate pune la dispozitie numele si nr.de telefon al apartinatorului i se va comunica comunica codul unic acestuia si va confirma primirea prin aplicarea sigiliului cu sintagma „Am primit codul unic„si semnatura pe Acordul Informat al pacientului in dreptul numelui apartinatorului desemnat de pacient.
La cel mult două ore de la internarea pacientului, in cazul in care apartinatorii solicita prezentand codul unic, urmatoarele informatii vor fi comunicate telefonic/prin sms:
Camera de garda -internari, in cazul in care apartinatorul va solicita informatiile de mai sus, i se va transmite numarul de telefon aferent sectiei in care este internat pacientul;
Medicii curanti /medicul de garda vor furniza informaţii despre starea de sănătate a pacientului, doar in baza codului unic comunicat de apartinator cu respectarea drepturilor pacientului.
Drepturi si obligatii pacienti
Esti pacient – Ai drepturi! Afla care sunt drepturile si obligatiile pacientilor Spitalului Clinic de Boli Infectioase Sf. Cuvioasa Parascheva Galati!
Tarife
Afla care sunt tarifele practicate de Spitalul Clinic de Boli Infectioase Sf. Cuvioasa Parascheva Galati si cand se aplica ele!